Tervehdys!!

Niin se on viikko hurahtanut jo siitä, kun vihdoin ja viimein sain saavuttua Kajaanin lentokentälle, jossa seuraavat viisi kuukautta olisi tarkoitus työskennellä.Harjoittelusopimusten teko jäi melko viime tippaan työantajan kiireiden takia, mutta viime tiistaina se saatiin kirjotettua ja keskiviikko aamuna sitten aamu viiden jälkeen ylös, että kerkiää seitsämäksi töihin.

Aivan kauheasti täällä ei ole vielä päässyt tekemään, koska en voi työskennellä yksin ilman koulutusta ja muilla työntekijöillä on ollut kiirettä. Onneksi Uusiheimalan Saara on töissä täällä ja on jaksanut neuvoa jo alkuun... Yllättävää tosiaan oli miten miten vaikeaa tämä työ on. Lähtöselvitys tehdään tietokoneella monien mutkien takaa, tietenkin englanninkielisillä lentokenttäkapulakieli-ohjelmilla. Lähtöselvityksen opettelussa uskon tuhrautuvan vielä aikaa...Lukuunottamatta lentokoneen tasapainolaskelmia ( luultavasti en niitä joudu tekemään...kai). Toivottavasti. Se on kone maassa sen jälkeen. =)

Suurin osa päivistä on mennyt vähän tekemisen keksimisellä. Työntekijät eivät voi opettaa koneiden käyttöä lähtöselvitystä varten ilman asiakkaita ja lentoja on vain kolme päivässä...Lähtöportilla olen jo ollut ensimmäisestä päivästä lähtein mukana, ja handlaan sen homman jo ihan hyvästi. Se oli taas yllättävän simppeli juttu..Tosin en ihan kaikissa epäselvyystilanteissa osaa vielä toimia, mutta ei onneksi tarvitsekaan. Eka viikko vasta takana, ja aina on joku niskan takana neuvomassa, kun yksin ei saa olla... Portilla olon lisäksi sitä on koittanut roikkua työntekijöiden kannoilla kuikkimassa olan yli mitä tekevät ja lukemalla käyttöoppaita... Passiivinen luonne ei tällä työpaikalla käy, sillä kukaan ei tule sinua väkisin kyselemään haluatko opetella tätä jne.Sitä saapi itteänsä työntää vaan väkisellä esille, että joskus jotain oppisikin..Toivottavasti jossain vaiheessa alkavat opettaa sitä lähtöselvitystiskiäkin. Oppaita lukemalla näitä ei opi vaan tekemällä.

Sain myös nähdä muutamat charter-koneet ja avustaa vähän niiden hoidossa miten vain pystyin. Nämä charterit tuli hoitaa manuaalisesti jostain syystä, joten pääsin boardareita kirjottelemaan ja jakelemaan lippuja... Oli kiva nähdä sekin, että Kajaanin lentokentällä on enemmänkin kuin se vajaa sata ihmistä parhaimillaan.

Eipäs tässä nyt tähän palaan tule kauheasti lisäiltävää. Pitää palailla taas asiaan jonkun ajan kuluttua! Jos sitä olisi onnistunut oppimaan taas jotain lisää...